|
Pagina's: 1 [2]
|
 |
|
Auteur
|
Onderwerp: Hoe gaat het? (gelezen 6819 keer)
|
JaJo34
Full Member

|
Hier op het thuisfront gaat het met m'n zoon(16) eigenlijk heel goed. Hij is blij dat die sneeuwbende weer weg is, want dan kan hij weer lekker met z'n vrienden skaten en stunten met hun skateboarden en stuntfietsen  Vernevelen doet hij op dit moment weinig, omdat hij door het vele sporten weer behoorlijk conditie krijgt en hierdoor een stuk minder benauwd is. Zwemmen doet hij ook minstens 1x per week. Wel is hij savonds bekaf van het uren buiten zijn 
Met m'n dochter(15) gaat het de laatste tijd een stuk minder Ze had het benauwd, raakte een week later aan de diarree, daarna een paar dagen naar school geweest. Na een paar dagen weer niet lekker, begon over te geven. Weer een paar dagen naar school en toen wéér niet lekker. Al met al duurde dit zo'n week of 5. Heb toen A'dam(VU) maar gebeld en op aanraden van de arts maar een rocheltje gebracht. Uitslag kweek hoor ik eind deze week. 'k Ga er maar vanuit dat het wel een virus is o.i.d. De huisarts heeft wel tussendoor haar longen beluisterd en dat was verder goed.
In april moeten ze weer voor hun jaarlijkse APK-keuring en zijn we weer een hele dag zoet met allerlei onderzoeken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JaJo34
Full Member

|
Inmiddels gaat het met mijn dochter weer iets beter. Ze probeert alle dagen naar school te gaan. Via de huisarts heeft ze nog bloed geprikt, waarbij gekeken werd of ze wellicht de ziekte van Pfeifer heeft/bloedarmoede/ hoog bezinksel/suiker/nierfunctie, enz. Uitslag was goed, behalve dat ze een extreem hoge creatininewaarde heeft, maar dat is i.v.m. haar nierinsufficiënsie een normale uitslag( 154, bij een normale waarde van 50 tot 90). Uitslag van haar "rocheltje" is nog niet bekend. Ik ga er vooralsnog maar vanuit dat het een virusinfectie is geweest.
Antibiotica heeft ze wel op voorhand gehad, maar uiteindelijk niet ingenomen. Ze heeft grote problemen met het slikken van die gigantische grote pillen. Ook oplossen in vla of limonade is geen optie. Ze vindt het zo smerig smaken, dat ze er vreselijk van over d'r nek gaat Zijn er meer mensen/kinderen die daar problemen mee hebben?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
holland71
Full Member

|
Ik had daar vroeger ook heel veel last van. Mijn moeder deed dan altijd een klein beetje appelmoes op een lepel, maakte de capsule open, de inhoud ervan op de appelmoes en daarna nog een klein laagje appelmoes erover heen. Ik kon dat dan zo inslikken. Mij heeft het in ieder geval erg geholpen. Succes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JaJo34
Full Member

|
Het gaat hier niet om capsules(was dat maar waar), maar om grote tabletten waar ik zelfs moeite mee heb. Deze tabletten kun je ook oplossen in iets lekkers, maar de vieze smaak overheerst nogal. Ik word er eerlijk gezegd ook een beetje kribbig van als ze zo loopt te zemelen over die medicijnen. Ze slikt ook bloeddrukverlagende tabletjes, maar die zijn weer zo klein dat dat geen problemen geeft. 
Als mijn zoon diezelfde AB-tabletten moet slikken dan is het HAP-SLIK-WEG en klaar is Kees, hoe vies hij het ook vindt.
Ach ja, het houdt wat in hé, PUBERS. Je zou ze af en toe achter het behang plakken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Michiel
Full Member

|
je kan de apotheek vragen er poeder van te maken. meestal doen ze dit wel op voorschrift van de arts Michiel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: 1 [2]
|